peontwheader

Als je praat herhaal je wat je al weet. Als je luistert kun je iets nieuws horen.

Interessante gedachte, niet? 
Hoe goed ben jij in luisteren? Écht luisteren?

Voor iedereen

Luistervaardigheden zijn belangrijk voor mensen die leiding geven en voor mensen die leiding krijgen. Voor mensen die adviseren en voor hen die adviezen krijgen. Voor hen die klanten te woord staan en voor klanten die hen te woord staan. Voor jou, voor mij. Communicatie loopt maar al te vaak stuk op  gebrekkige luistervaardigheden.

Luisteren met je lichaam

Luisteren doe je niet met je oren. Met je oren hóór je. Luisteren doe je met je lichaam. Met je ogen, met je romp, met je alles. Een open luisterhouding aannemen is voor velen best nog wel een opgave.

Mondje dicht!

De eerste uitdaging is om te leren je mond te houden. Als jij praat ontneem je de ander de kans om zaken te formuleren en -belangrijker-, op een rijtje te zetten.

Helpen

Door de ander te laten spreken help je hem of haar zijn of haar gedachten te ordenenen. En daar zijn zowel de spreker als de luisteraar mee geholpen.

Kracht

In deze workshop leer je luisteren. Leer je vragen stellen. Leer je over motiverende gespreksvoering. Over de kracht van stilte. En over de luide kracht van luisteren.

Informatie over de training

Groep: 6-12 personen
Duur: 1 dagdeel
Locatie: Op jullie bedrijf of zelf te kiezen locatie in jullie regio.
Nodig: Zaal zonder tafels en met voldoende stoelen, flip-over, beamer en scherm.